utorok 29. decembra 2015

Prvá hydroterapia za nami

Máme za sebou už aj prvú hydroterapiu. Čakala na nás veľká špeciálna vaňa, ktorá vyzerá tak trochu ako akvárium. Na dne je špeciálny pohyblivý / bežiaci / pás. Elinke nastriekali na ranu na chrbte vodeodolný sprej, zapli ju do popruhov, napustili vlažnú vodu a išlo sa skúšať či sa nožičky zlepšili. Hoci má Elinka veľmi rada vodu vonku v prírode ju fascinujú potoky, jazerá, rieky, akékoľvek vodné plochy ale veľmi nerada je vo vani. A tak sa vo vode ihneď roztriasla, pás fyzioterapeutka zapla na najnižšiu možnú rýchlosť a ja som malú povzbudzovala, aby v tak zvláštnom prostredí kráčala. Potom nás prišiel pozrieť neurochirurg a ten z boku sledoval labky vo vode a víťazoslávne nám oznámil, že v ľavej labke sa objavila motorika. To je skvelá správa. Pravá nožička stále bez motoriky. Keďže však je v labkách stále veľmi zvýšený svalový tonus to nám sťažuje cvičenie aj prípadný pohyb. Aj vo vode bolo pre skúsenú terapeutku veľmi náročné labku rozhýbať. Dali sme si 3x5 minút: prvých 5 minút bolo na privyknutie, počas druhej 5 minútovke sme zistili, že ľavá nožička má známky motoriky ale posledných 5 minút sme ani nedokončili lebo už ju labky vôbec neposlúchali a už aj kráčať rovno bolo pre ňu ťažké. Nasledovalo ešte sušenie, ktroé prebehlo rýchlo, keďže má krátku srsť. No a kedže je vonku zima domov sme išli riadne zababušení do deky. 
Keďže nefungujú zadné labky ako škrabkadlo, ako príležitostné škrabkadlo slúžia moje ruky. No a keď som zistila, že otáča hlavičkou dozadu a naznačuje mi, aby som ju poškrabkala na chrbátiku tak som neváhala, no a ešte len potom som zistila akú reakciu vyvolal na jej koži spomínaný sprej... vidíte tie škaredé červené fľaky? No takže sme začali liečiť aj to. Ale v hydroterapii budeme opäť pokračovať v novom roku. Ďakujeme všetkým vám, ktorí nám akoukoľvek formou pomáhate!!






2 komentáre:

Celkový počet zobrazení stránky